Wednesday, November 5, 2014

Order sendiri OMEGA GUARD

Ramai di antara kita sekarang sibuk mencari Omega Guard Shaklee. Kenapa agaknya? :)


Saya sendiri cuba kaji apa kelebihan Omega Guard Shaklee berbanding supplemen-supplemen Omega-3 lain yang berada di pasaran. Nak ikutkan banyak sangat supplemen di luar sana yang bekalkan Omega-3 ni. Malah, famili saya sendiri dah mengamalkan supplemen Omega-3 bertahun-tahun sebelum diperkenalkan dengan Shaklee.

Sebenarnya Shaklee ni dah berada lama di pasaran Malaysia sejak 1988, cuma kerana lumrah bisnes Shaklee ialah MLM, anda kena tunggu para distributor ni jejak kaki ke rumah, baru la tau tentang Shaklee. Tapi sekarang zaman dah canggih, distributor pon dah "membanjiri" internet jadi siapa-siapa pon yang guna internet, mesti pernah dengar sekurang-kurangnya 'secebis' pasal Shaklee, betul tak? (angguk, angguk)

Back to topic, apa yang saya perasan kelebihan Omega Guard Shaklee ialah kandungan Omega-3 yang tinggi berbanding produk lain. Sebab famili saya memang consume supplemen Omega-3 (tak ingat brand apa), maka boleh la saya tengok-tengok di botol, betul ke apa yang saya dengar?

Jawapannya.. tak seratus peratus betul :D

Kandungan omega-3 sama. Tapi supplemen Shaklee ada kandungan Omega-3 dalam satu pil, lebih tinggi daripada jenama yang lagi satu tu. Kandungan EPA dan DHA dalam pil shaklee hampir 90% manakala jenama lagi satu cuma lebih kurang 33%. Semestinya brand lagi satutu nampak lebih 'gah' sebab pil nya lebih besar. Tapi AWAS, khasiat dia sikit je dalam pil tu. In case korang confuse, Omega-3 mengandungi EPA dan DHA yang sangat berkhasiat untuk tubuh.



Apa kepentingan EPA dan DHA ni sebenarnya? Selalu nampak kat iklan scott emulsion je.

+ Merendahkan paras Triglycerides dalam tubuh sekaligus merendahkan risiko penyakit jantung
+ Mengelak kebas dan sakit sendi. Juga menguatkan lagi fungsi ubat anti-inflammation.
+ Merendahkan kadar stress dan menguatkan lagi fungsi ubat anti-stress. Juga mengatasi
+ DHA penting untuk perkembangan penglihatan dan otak untuk bayi
+ Mengurangkan risiko asthma
+ Bantu mengurangkan risiko ADHD pada kanak-kanak dan bantu daya berfikir, belajar dan daya ingatan kanak-kanak
+Bantu mengurangkan risiko Alzheimer dan Dementia

Kalau anda nak Omega-3, tapi tak mahu makan supplemen, anda boleh amalkan pemakanan ikan sebanyak 2, 3 kali seminggu. Makan ikan ni bagus, TAPI anda perlu tahu bahawa sesetengah ikan mungkin mempunyai kandungan Merkuri dan PCB. Pendek kata, banyak toksin dalam ikan.

Merkuri boleh mengganggu sistem infertiliti manusia. Anak yang dilahirkan berisiko masalah mental dari segi daya berfikir, belajar dan daya ingatan. Anak juga berisiko untuk dilahirkan CACAT. (mohon dijauhkan sobs)

PCB pula nama pendek untuk Polychlorinated Biphenyls. Anak bakal mengalami masalah perkembangan otak. Ia juga bahaya untuk sistem reproduktif (sistem persenyawaan), boleh mengakibatkan kanser, bahay untuk sistem immune badan dan mengganggu perkembangan manusia.



Adakah anda terfikir? "Ala dulu nenek saya bagi mak makan ikan dari kecil sampai besar, elok je. Siap melahirkan saya. Saya pula sempurna dan periang orangnya"

Apa yang anda cakap itu betul. Tapi anda kena faham bahawa dunia kita semakin tercemar. Zaman dahulu mungkin tak begitu penting. Sekarang ni pencemaran sana sini, dan boleh anda jawab kenapa makin ramai kena penyakit kanser berbanding dengan zaman dahulu? Bukankah kebanyakan kita makan benda yang sama dengan tok nenek moyang onyang kita?



Perkara terbaik ialah kita pelihara kesihatan kita sebaik mungkin, supaya kita mengurangkan risiko penyakit pada diri kita. Omega Guard Shaklee dihasilkan menggunakan kaedah ultra tulen, di mana  proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk menapis toksin dalam ikan seperti yang saya huraikan di atas. Ia juga tidak dihasilkan daripada hati ikan dimana toksin terkumpul.

Antara lain kelebihan Omega Guard Shaklee:
26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee 1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita 2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan 3. Mencegah salur darah dari tersumbat 4. Omega 3 dapat mengelakkan strok 5. Mengekalkan tekanan normal darah 6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher 7. Mengurangkan sakit kepala 8. Merendahkan kolestrol 9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan 10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL 11. Mengawal masalah obesiti 12. Mengurangkan risiko penyakit jantung 13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin 14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak 15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak 16. Membantu menyihatkan paru-paru 17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll 18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) 19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang 20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon. 21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan 22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik 23. Memelihara fungsi-fungsi sendi 24. Mencegah penyakit gout Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:- - Mencegah insomnia - Mengurangkan tekanan emosi - Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan - Membantu memperbaiki masalah autism - Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive - Mengurangkan masalah schizophrenia - Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin


- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak

Dan jika anda ada amik ubat untuk mencairkan darah, atau ada apa-apa penyakit luar biasa, anda dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu.

Penat dah menaip, kali ini entri agak serius! Kalau berminat untuk dapatkan konsultansi PERCUMA dan Omega Guard Shaklee, sila hubungi:



Ahmad Firdaus
012-2477480
Distributor yang PRIHATIN

Atau pon, jika anda berminat tapi tak suka berkomunikasi dengan manusia, boleh order terus di sini:

Omega Guard Shaklee

Kalau anda memang minat membaca sahaja entri ini, saya ucapkan terima kasih kerana sudi membaca! :) Sayonara!




0 comments:

Post a Comment