Thursday, October 16, 2014

Potret Famili Master Nadiah Suhaidi dan Amir Marzhuki

Sudah agak lama saya tak update kerja saya. Saya agak sibuk dengan beberapa projek yang berkaitan photography dan videography tentang bisnes Shaklee yang diterajui oleh isteri saya, Master Nana Macarona.

Boleh tengok hasil rakaman video saya di Facebook page Spectacular by Master Nana. First time saya buat video dan ramai yang teruja dengan hasilnya. Mungkin lepas ni boleh venture ke arah videography atau cinematography ;)

Ziyad membuka tirai untuk sesi photoshoot dengan Ahmad Firdaus Photography! :D






Sebelum tu, anda kena tengok dulu gambar-gambar ceria family Master Nadiah dan Amir, ketika kunjungan mereka ke rumah saya. Pada waktu saya menulis entry ni, famili mereka berjumlah kira-kira 4.5 orang! Hehehe.. kenapa 4.5? Sebab Master Nadiah disahkan mengandung selama lebih kurang 2 bulan :) Tahniah!

Dan sepanjang mereka berkahwin, mereka telah dikurniakan cahaya mata atau, panggilan yang biasa saya dengar mereka panggil "anak-anak syurga". Anak yang pertama bernama Az-Zahin dan kedua bernama Az-Ziyad. Ya, kedua-duanya boy. Moga yang ketiga dikurniakan rezeki anak perempuan pula. Amin!



Selepas ummi siapkan saya untuk photoshoot, tiba masanya untuk beraksi!

Hey ho! Hey ho!
Hmmmm nasib baiklah rumah ni takde flying fox. Okayyy, macam mana nak photoshoot ni?

Catch me if you can!
Since saya dah prepare depan sofa nak ambil gambar, so saya tugaskan ummi sendiri untuk kejar Ziyad. Kenapa bukan Abi (Amir)?

Sebab kata ummi, Zahin tu anak papa. Oooooo hehe :D

Sementara mereka berkejar-kejaran, saya pon ambil lah gambar Zahin dan papa kesayangannya itu.



Confuse juga awal-awal tu. Sebenarnya Zahin nak tunjuk peace ke atau nak jadi spiderman? Tapi bila dah lama sikit baru saya faham.


Ke mana tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi, kan? Abi rupanya yang ajar jadi Spiderman. Tak kisah lah, yang penting 2-2 spidermen ni duduk diam-diam kat situ :)

Setelah sekian lama ummi mendapatkan Ziyad, dapat lah juga dan kali ni Abi kena pegang Ziyad kemas-kemas. Kalau Ziyad saya kira bukan kategori spiderman dah. Ni running man! (suka berlari-lari kan?)


 

Ummi ambil masa sikit lepas kejar Ziyad. Katanya "bagi lah peluang kat Abi dulu".




Sweet lah kan mereka ni. Yang paling sweet yang paling bulat tu, hehe :D Sekarang masa untuk 2 beradik pula posing depan kamera.



Alahai comelnya :) TAPI, air yang tenang jangan disangka tiada buaya! Bukan ada buaya kat sini, tapi cubaan untuk NGAP! tu ada :D

Ziyad: Macam sedap je peha abang Zahin ni! NGAP!
Zahin: AAAAaaaaAAAaaa..!

Nasib lah kan. Lain kali kena beringat! Hehe comel sungguh Zahin & Ziyad. Kedua-duanya aktif sangat-sangat-sangat!

Lepas tu, Abi dan Umi suruh Zahin kiss pula pipi Ziyad.


Olololoh.. sekarang Ziyad pula kiss Zahin..


Ermmm. Kiss ke gigit tu? Ada yang hilang hidung nanti! Hehe


Umi pon nak bergambar juga kan :)



Elok je umi bergambar dengan Ziyad, Zahin pon masuk sekali.


Sekarang turn Abi pula buat pose trademark dia. Jump shot!


Bersungguh Abi melompat dalam gambar ye. Menurut Ummi, Abi telah "kembali" normal sejak dipertemukan dengan rakan-rakan Shaklee yang "luar biasa". Haha.

Ziyad tengok Abi dengan Zahin melompat, dia pon nak ikut sama!


Tapi Ziyad tak boleh lagi nampaknya. Insyallah tahun depan boleh dah :D

Selesai sudah sesi fotografi famili Master Nadiah dan Amir. Saya ucapkan terima kasih kerana sudi hadir bergambar di rumah saya. Di bawah ialah gambar isteri saya, Nana Macarona dan Ziyad


Kali ini aunty Nora pon masuk frame sekali. Diapit oleh 2 orang Shaklee Master Coordinator :)

(dari kiri) Master Nana, Aunty Nora dan Master Nadiah
Semoga ukhwah sesama kita lebih erat selepas ini. Dan semoga Master Nadiah dan keluarga sentiasa sihat dan diberkati Allah, dan dipermudahkan menerima ahli keluarga "baru" nanti. Amin.

Doakan kami juga dipermudahkan untuk mendapat zuriat. Amin :)

Terima kasih sekali lagi kerana mempercayai Ahmad Firdaus Photography sebagai jurugambar anda.

Dan ini pula gambar BONUS!


Dalam masa kami sedang berbual, tahu-tahu Ziyad dah masuk ke sangkar kucing! Aduhai.. muat pulak ye.. sebenarnya Ziyad dengan Zahin tengah main kejar-kejar dengan kucing kat belakang tu. Tak sangka pula boleh masuk dalam sangkar pula :'D

Ahmad Firdaus
Principal Photographer
Ahmad Firdaus Photography




3 comments:

  1. Haha siap ada cerita lagi. Terima kasih Master Daus ambik gambo dan Master Nana masak sodap!!

    Semoga korang dipermudahkan untuk dapat zuriat. Kembar sekali! Aameen!

    ReplyDelete
  2. Hahahaha...
    Besttt sungguh baca daus karang..
    Klu pjg lagi leh jd novel haaa..

    ReplyDelete
  3. Hehe menarik juga tu kalau buat novel :P

    ReplyDelete